• Jak zostać naszym Klientem?

    Usługę można zamówić:

    • w naszym Biurze Obsługi Klienta
    • na spotkaniu z naszym przedstawicielem handlowym
    • zamawiając ją przez infolinię 801 01 44 22
  • Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy?

    W każdym przypadku niezbędne jest posiadanie aktualnego dokumentu tożsamości, może to być dowód osobisty lub paszport.

  • Czy mogę zamówić przesłanie umowy do domu?

    Tak, korzystając z naszej infolinii 801 01 44 22, można zamówić przesłanie umowy na wskazany adres. Po podaniu odpowiednich danych i wyborze pakietu internetowego umowa zostanie przesłana kurierem.

  • Jak wygląda podpisanie umowy dostarczonej przez kuriera?

    Umowa przesyłana jest na wskazany adres. Przesyłkę z dokumentami musi odebrać osoba, która jest wskazana jako podpisująca umowę. Po sprawdzeniu tożsamości, na podstawie dowodu tożsamości lub paszportu, kurier otwiera przesyłkę i przekazuje dwa komplety umowy wraz z załącznikami. Po zapoznaniu się z umową i sprawdzeniu poprawności danych, należy podpisać wszystkie dokumenty. Jeden komplet pozostaje u Klienta, drugi zaś zostaje odesłany przez kuriera do naszego Biura Obsługi Klienta.

  • Dostałem kurierem, ale nie mogłem jej podpisać (np. nie miałem przy sobie dowodu). Co mogę zrobić?

    W takim przypadku zapraszamy do naszego Biura Obsługi Klienta wraz z dowodem lub innym dokumentem tożsamości np. paszportem.

  • Na jaki czas zawierana jest umowa?

    W zależności od rodzaju usługi umowa może być zawierana na 12 miesięcy, 24 miesiące lub 36 miesięcy.

  • Czy mogę założyć internet w mieszkaniu, którego nie jestem właścicielem?

    Tak, wystarczy posiadać pisemną zgodę na montaż właściciela lokalu.

  • Ile będę musiał czekać na instalację internetu po podpisaniu umowy?

    Czynimy starania, aby czas oczekiwania na uruchomienie usługi był jak najkrótszy. W większości wypadków okres ten jest krótszy niż 7 dni.

  • Czy w trakcie umowy mogę zwiększyć prędkość i w jaki sposób?

    Tak, można zmienić prędkość usługi w trakcie trwania umowy. Wystarczy zadzwonić na infolinię 801 01 44 22 – zostaną przygotowane odpowiednie dokumenty, które będzie można podpisać w Biurze Obsługi Klienta lub zostaną przesłane do podpisania na wskazany adres.

  • W jaki sposób mogę rozwiązać umowę?

    Rezygnację można dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta lub wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na nasz adres. Okres wypowiedzenia rozpoczyna się z dniem wpływu pisemnego oświadczenia do naszego Biura.

  • Czy mogę przenieść usługę w nowe miejsce zamieszkania?

    Tak, można przenieść, pod warunkiem, że w nowym miejscu zamieszkania będzie istniała techniczna możliwość uruchomienia usługi. By to sprawdzić należy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta na infolinię 801 01 44 22 lub wysłać maila z zapytaniem na adres: internet@ornet.com.pl

  • Czy mogę umowę zmienić z indywidualną na firmową?

    Tak, można zmienić umowę – wystarczy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta na infolinię 801 01 44 22.

  • Zmieniłem dane osobowe. Czy mam to zgłosić?

    Tak, wszystkie zmiany osobowe wymagają podpisania aneksu do umowy. Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod infolinią 801 01 44 22 w celu wprowadzenia zmian do podpisanej umowy.

  • Jak przebiega montaż?

    Podczas wizyty nasz inżynier sprawdzi możliwości zamontowania anteny we wskazanym przez Klienta miejscu – zwykle na niewielkim uchwycie na kominie, na maszcie lub na ścianie koło okna. Następnie uzgodni przebieg okablowania i poinformuje o ewentualnej konieczności wykonana otworów na przewód. Zazwyczaj konieczne będzie dostania się na dach budynku. Od anteny do komputera przeprowadzony zostanie kabel. Zazwyczaj wiąże się to z wykonaniem jednego lub kilku otworów w ścianie lub stropie. W pobliżu komputera będzie potrzebne wolne gniazdko prądowe, do którego wpięty będzie zasilacz anteny – wielkości ładowarki do telefonu.

  • Ile czasu muszę sobie zarezerwować na montaż internetu?

    Instalacja trwa ok. 1-1,5 godziny.

  • Czy muszę być obecny w domu na czas montażu? Czy wystarczy obecność innego domownika?

    Podczas instalacji wymagane jest by obecna była osoba, która zawarła umowę.

  • Na jakiej zasadzie działa internet radiowy?

    Internet radiowy to rodzaj dostępu do sieci internetowej, w której sygnał dociera do Klienta drogą radiową. Przesyłany sygnał jest oczywiście cyfrowy i wymaga odpowiednich urządzeń do jego odbioru.

  • Jakie są różnice pomiędzy internetem dostarczanym przez sygnał radiowy i przez kabel?

    Internet radiowy:

    • nie wymaga budowy sieci kablowej do budynku
    • daje możliwość łatwego zwiększania prędkości łącza,
    • nie jest wrażliwy na uszkodzenia sieci kablowej.
  • Od czego zależy dostępna prędkość?

    Szybkość internetu w danej lokalizacji zależy od warunków technicznych sieci telekomunikacyjnej. Dodatkowo na szybkość wpływają również zainstalowane programy na komputerze, które „w tle” korzystają z internetu (np. programy antywirusowe).

  • Skąd mogę wiedzieć, jaka prędkość internetu jest mi potrzebna?

    Profesjonalny doradca w naszym Biurze Obsługi Klienta pomoże wybrać dla Ciebie najlepszą potrzebną prędkość.

  • W jaki sposób mogę sprawdzić, czy pod moim adresem jest dostępny internet?

    Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat dostępności internetu w danej lokalizacji, należy zadzwonić do naszego Biura Obsługi Klienta (tel. 801 01 44 22) lub wysłać maila z zapytaniem na adres: internet@ornet.com.pl

  • Jak mogę sprawdzić prędkość internetu?

    Prędkość internetu można sprawdzić samodzielnie, wchodząc na stronę internetową typu http://www.speedtest.pl. W czasie przeprowadzania testu komputer powinien być wpięty kablowo bezpośrednio do naszego urządzenia z pominięciem routerów czy innych urządzeń.

  • Czy z internetu mogę korzystać w całym domu?

    Tak, można korzystać. Potrzebne będzie dodatkowe urządzenie (tzw. router), które pozwoli korzystać z internetu w całym domu, równocześnie na kilku urządzeniach.

  • Czy z internetu mogę korzystać na kilku urządzeniach, na jakich?

    Tak, można korzystać. Potrzebne będzie dodatkowe urządzenie (tzw. router), które pozwoli korzystać z internetu równocześnie na kilku urządzeniach, typu laptopy, tablety, telefony, telewizory, przenośne odtwarzacze multimedialne czy aparaty cyfrowe. Coraz więcej urządzeń mobilnych posiada funkcję łączenia się z internetem, także radiowym.

  • Co to jest router i do czego służy?

    Router to urządzenie do przekazywania połączenia internetowego na różne urządzenia, typu laptop, tablet, telefon etc. Router pozwala na korzystanie z internetu w całym mieszkaniu czy domu, z kilku urządzeń jednocześnie.

  • Co to jest adres publiczny IP i czy go potrzebuję?

    Adres publiczny IP to opcja dodatkowa do naszej usługi. Dzięki adresowi publicznemu można być zawsze widoczny w internecie i wykorzystać to do m.in.:

    • podłączenia kamer internetowych tak, aby móc kontrolować to, co się dzieje w domu czy firmie podczas nieobecności,
    • korzystania z gier internetowych, które wymagają stałego adresu publicznego,
    • uruchomienia własnego serwera www lub własnej poczty internetowej.
  • Na czym polega monitoring? W jakich sytuacjach może być wykorzystywany?

    Monitoring polega na podglądzie tego, co dzieje się np. w firmie czy w domu, dzięki zainstalowanym kamerom. Monitoring może być wykorzystany m.in. w sytuacji, gdy wyjeżdżamy na wakacje i chcemy mieć podgląd na to, co dzieje się w danej przestrzeni.

  • Co to jest iBOK?

    To internetowa platforma Biura Obsługi Klienta, dostępna za darmo dla wszystkich naszych klientów.

    Pozwala on na sprawdzenie stanu płatności, przeanalizowanie historii rozliczeń w postaci elektronicznych faktur za usługi. Można również zgłosić awarię czy reklamację. iBOK jest dostępny 7 dni w tygodniu przez całą dobę.

  • Co to jest elektroniczna faktura i gdzie ją znajdę?

    Faktura elektroniczna to faktura, która dostępna jest w iBOK – naszej internetowej platformie Biura Obsługi Klienta. W iBOK można 7 dni w tygodniu przez całą dobę sprawdzić wysokość opłat, także w momencie wystawienia faktury.

  • Wpłaciłem zaległe płatności. Kiedy usługa będzie odblokowana?

    Po dokonaniu wpłaty usługa zostanie odblokowana automatycznie w momencie zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.

  • W jaki sposób zgłosić awarię?

    Wszystkie problemy z dostępem do internetu można zgłaszać osobiście w Biurze Obsługi Klienta, telefoniczne pod numerem telefonu 801 01 44 22 lub za pomocą poczty elektronicznej internet@ornet.com.pl.

  • Internet chodzi bardzo powoli. Co mam zrobić?

    Jeżeli internet chodzi znacznie wolniej niż zazwyczaj, należy sprawdzić, czy uregulowane zostały wszystkie płatności za usługi. Nasz system automatycznie zmniejsza prędkość internetu, jeśli są zaległe płatności za usługę zgłoszone w systemie.

  • Co zrobić jak internet nie działa?

    Gdy pomimo prawidłowo opłaconego abonamentu, sieć internet nie działa, zanim skontaktujesz się z naszym Biurem Obsługi Klienta, należy sprawdzić kilka rzeczy. Wpierw należy odłączyć od zasilana wszystkie nasze urządzenia, odczekać 5 minut i podłączyć je ponownie. Jeżeli internet dalej nie działa, należy następnie sprawdzić:

    • czy wszystkie wtyczki są prawidłowo podłączone,
    • czy kable od instalacji internetowej nie są uszkodzone (np. przetarte, przegryzione przez zwierzęta),
    • czy połączenie sieciowe używane przez system Windows do komunikacji jest włączone,
    • czy dostępu do internetu nie jest blokowany przez zainstalowany program antywirusowy, firewall lub inną aplikację.
    • czy internet nie działa na innych urządzeń z dostępem do internetu.

    Jeżeli po sprawdzeniu i wyeliminowaniu tych nieprawidłowości dalej są problemy z internetem, należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

  • Zapomniałem PINu do logowania się do swojego konta na iBOK. Jak go odzyskać?

    Aby uzyskać nowy PIN, należy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta na infolinię 801 01 44 22.